Biurka do biura – przegląd rozwiązań

Przestrzeń przeznaczona do pracy powinna być w możliwie największym stopniu dopasowana do potrzeb i rodzaju wykonywanych zadań. W przypadku biurek bardzo ważna jest ich ergonomia, funkcjonalność oraz szerokie możliwości konfiguracji poszczególnych stanowisk. Biurka do biura muszą charakteryzować się także wyglądem, który dobrze komponuje się z wystrojem pomieszczeń biurowych oraz kolorystyką używaną przez firmę w ramach własnych systemów identyfikacji wizualnej. Liczy się także swoboda kształtowania przestrzeni, zarówno w przypadku pomieszczeń typu open space, jak i w razie gdy powierzchnia jest podzielona na poszczególne pomieszczenia lub wydzielone stanowiska. Sprawdźmy, jakie rozwiązania sprawdzają się najlepiej i w najszerszym zakresie spełniają oczekiwania firm i pracowników.

Rozwiązania z zakresu ergonomii

Możliwości dopasowania stanowiska pracy w zakresie ergonomii są kluczowe nie tylko dla wygody pracownika i jego zdrowia, ale także dla wydajności i jakości wykonywanej pracy. Dobre biurko daje możliwość dostosowania do potrzeb różnych osób. Ważna jest np. możliwość regulacji wysokości blatu. Biurka z regulacją wysokości dają to nie tylko szansę wygodnej pracy ludziom o ponadprzeciętnym wzroście, ale także ułatwia zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami, których potrzeby są bardziej zindywidualizowane. Przydatną opcją jest również możliwość wyboru szerokości blatu, co daje większą łatwość dopasowania powierzchni roboczej do indywidualnych potrzeb. Wiele stanowisk pracy musi być wyposażonych w dodatkowe monitory lub sprzęt innego rodzaju – od skanerów po drukarki, które muszą być w zasięgu ręki pracownika. Jednocześnie w przypadku innych stanowisk zbyt szeroki blat nie jest potrzebny, powodując tylko niepotrzebne marnotrawienie miejsca. Istotne jest zatem, by w ramach całego systemu mebli biurowych można było dobierać różne rozwiązania dla rozmaitych stanowisk pracy.

Funkcjonalność

Dobre biurka odznaczają się nie tylko wygodą i komfortem, ale również rozwiązaniami, które usprawniają pracę. Jedną z możliwości ułatwienia pracownikom wykonywania ich zadań jest wyposażenie biurek w systemy szuflad biurowych. Dzięki nim nie trzeba tracić czasu na szukanie potrzebnych rzeczy, które zawsze są pod ręką. Jednocześnie stosowanie szuflad ułatwia utrzymywanie na stanowiskach pracy ładu i porządku. Rozwiązaniami poprawiającymi funkcjonalność biurek są też m.in. dodatkowe kontenery, które mogą być wkomponowane w przestrzeń stanowiska pracy oraz takie usprawnienia jak np. systemy prowadnic na kable.

Ostatnie artykuły