Utrzymanie porządku na biurku i w szufladach to niełatwe zadanie. Szczególnie duży problem mogą mieć z tym osoby niezorganizowane, które nie potrafią poradzić sobie z ogarniającym je nieładem. Warto jednak regularnie dbać o porządek, ponieważ ma to bezpośredni wpływ na poprawę komfortu pracy w domu czy biurze. Jak utrzymać stały porządek na stanowisku pracy? Podpowiadamy w dalszej części artykułu.
Najważniejsze zasady utrzymania porządku na biurku
Istnieje kilka niezawodnych zasad, których przestrzeganie pomaga w utrzymaniu porządku na biurku. Najważniejszą z nich jest dobra organizacja i systematyczność sprzątania. Bo choć samo posprzątanie biurka nie jest trudne, to utrzymanie go w czystości przez dłuższy okres to zadanie wymagające zdecydowanie większej ilości energii. Najlepszym sposobem na czyste biurko jest codzienne sprzątanie, po zakończeniu pracy. Usunięcie bałaganu z blatu, wyrzucenie śmieci i dokładne posegregowanie używanych podczas pracy przedmiotów to świetna droga do utrzymania czystości na stanowisku. Na biurku powinny znajdować się wyłącznie rzeczy wykorzystywane w czasie wypełniania swoich obowiązków. Pozbycie się zbędnych przedmiotów z blatu pozwoli wykorzystać dostępną przestrzeń na akcesoria używane w pracy.
W organizacji miejsca pracy, a co za tym idzie, utrzymaniu porządku na biurku pomoże pogrupowanie elementów podobnych do siebie i przechowywanie ich w dedykowanych pojemnikach. Warto wykorzystać do tego organizery na artykuły biurowe, teczki na dokumenty, większe pojemniki na książki oraz kubeczki na długopisy, ołówki i narzędzia kreślarskie. Wszystkie elementy powinny mieć swoje miejsce, nie można ich również ze sobą mieszać. Wyznaczenie odpowiedniego pojemnika na konkretną rzecz i trzymanie jej zawsze w tym samym miejscu to najszybszy i najłatwiejszy sposób na uporządkowanie dostępnej przestrzeni na biurku.
Dużo łatwiej porządkuje się biurka właściwie dopasowane do potrzeb konkretnego użytkownika. Osoba wykonująca pracę w domu i wykorzystująca do tego dużą ilość narzędzi w rozmaitych rozmiarach potrzebuje biurka o zwiększonej powierzchni blatu. Zupełnie inne meble znajdują się na wyposażeniu pomieszczeń biurowych. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się regulowane stelaże do biurek umożliwiające dopasowanie wysokości blatu do wzrostu pracownika.Odpowiedni dobór mebli zwiększa komfort pracy, co przekłada się na większą produktywność i lepsze efekty. Wpływa również na poprawę organizacji i zachęca do systematycznego sprzątania.
O czym należy pamiętać porządkując szuflady?
Podobnie jak w przypadku biurek, także podczas porządkowania szuflad najważniejsza jest systematyczność. Dokumenty i drobne przedmioty powinny być przechowywane w podpisanych organizerach. Dzięki temu odnalezienie ważnych firmowych akt nie będzie problemem. Bardzo dobrym rozwiązaniem jest w tym przypadku zakup dedykowanych przegródek usprawniających segregowanie trzymanych w szufladzie przedmiotów.
Robiąc gruntowne porządki, warto pozbyć się z szuflad wszystkich niepotrzebnych przedmiotów, aby zrobić miejsce na nowe, częściej używane akcesoria. W tym celu należy przejrzeć aktualną zawartość szuflady i oddzielić rzeczy potrzebne od tych, z których się nie korzysta. Opróżnienie szuflady to znakomita okazja na jej przetarcie przy użyciu mokrej szmatki. Czysta szuflada nie tylko lepiej wygląda, ale także zdecydowanie przyjemniej się z niej korzysta.
Sprawdź także: Regulowane stelaże do biurek: przewodnik po wyborze i zastosowaniu