Bez względu na to, czy pracujesz w niewielkim biurze, korporacji czy też we własnym domu, z całą pewnością do prawidłowego wywiązywania się z obowiązków potrzebujesz biurka. To na nim wykonywana jest większość codziennej pracy.
Nieodpowiednio dobrane biurko może przyczynić się do poważnych dolegliwości kręgosłupa czy wzroku. Inwestując w nowoczesne meble biurowe, w pierwszej kolejności należy pomyśleć o wygodnym i dostosowanym do specyfiki pracy biurku.
Idealne biurko co codziennej pracy
Obecnie na rynku znajdziemy mnóstwo różnorodnych modeli biurek. Przykładowo, w nowoczesnych, eleganckich biurach doskonale sprawdzą się biurka wykonane ze stali lub szkła (ze stalowymi elementami konstrukcyjnymi). Tego rodzaju rozwiązania nadają wnętrzom powagi i wyrafinowania. Pamiętajmy, że biurka w większości biur spełniają również funkcje reprezentacyjne, dlatego muszą robić dobre wrażenie na klientach czy partnerach biznesowych odwiedzających siedzibę firmy.
Oprócz estetycznego wyglądu liczy się również funkcjonalność biurka. W pierwszej kolejności należy zwrócić uwagę na wymiary biurka. Z całą pewnością mebel nie może przytłaczać całego pomieszczenia, aczkolwiek nie może być również zbyt małe. Wybierając odpowiednie biurko, należy wiedzieć, czy na blacie ma zmieścić się jedynie laptop, czy też konieczne będzie zamontowanie dwóch monitorów. Warto pomyśleć też o miejscu na kubek z kawą oraz dodatkowe akcesoria biurowe, takie jak notatniki, kalendarz czy długopisy itd.
Przydatne są również szuflady biurowe, w których pracownik będzie mógł umieścić drobne przedmioty niezbędne do pracy lub rzeczy osobiste. Szczególną uwagę należy zwrócić na rozmiary blatu roboczego.
Warto pamiętać o tym, że duża wielkość biurka nie zawsze jest jedynym wyznacznikiem wygody. Istnieją naprawdę małe biurka zaprojektowane w taki sposób, aby komfort ich użytkowania był równie wysoki, co w przypadku dużych mebli. Doskonałym rozwiązaniem są również biurka z regulowaną wysokością, które pracownik może samodzielnie dostosowywać do indywidualnych preferencji.
Przeczytaj również: Jak szuflady biurowe wpływają na organizację przestrzeni biurowej?